ייעוץ זוגי וייעוץ לכלכלת המשפחה

הוא לא מבין אותי, היא לא מקשיבה לי, הוא לא משקיע בזוגיות, היא רואה אותי כמובן מאליו, אם לא היו ילדים היינו נפרדים, אם היה לי כסף הייתי עוזב, באתי אלייך בגללה, באתי כדי שתשני אותו...

משפטים כאלה ופחות "עדינים" נשמעים בכל מפגש ראשון של הייעוץ הזוגי אצלי בקליניקה, משפטים כאלה אנחנו אומרים לעצמנו בראש לא פעם המשפטים מעידים על תקשורת שאינה אפקטיבית ועל מציאות יומיומית מאתגרת וממש לא נחמדה.


האתגרים בזוגיות מגיעים מכמה סיבות:

הראשונה – מטענים מהילדות, תפיסות על זוגיות שנצרבו לנו בתודעה, חלומות ילדות שחלמנו ולא התממשו, הילד הילדה שהיינו והצרכים שלא מומשו.

השנייה – תשתית אישית שאינה מגובשת, אנחנו מגיעים לזוגיות אוהבים ומלאי אדרנלין במצב אופוריה כאשר נכנסים לשגרה בית/משכנתא/קריירה/ילדים כל האדרנלין הזה פוחת ומשם בגלל שאנחנו עדיין לא שלמים ומגובשים עם מי אנחנו בעולם הזה מתעוררות הבעיות והקשיים.

והעיקרית – שפות, תקשורת מקרבת מעצימה , בניגוד לתקשורת אגרסיבית/חוסמת/מקטינה ועוד ועוד...

תהליך הייעוץ הזוגי מותאם לכל זוג  בהתאם לצרכיו.

מתוך ניסיוני בתחום היעוץ הזוגי והאישי, הסתבר כי הצמיחה האישית והזוגית שזורות האחת בשנייה, ועל כן, שני מפגשים ראשונים מתקיימים עם שני בני הזוג ולאחר מכן כארבעה מפגשי אימון של כל אחד מבני הזוג איתי לבד, וזאת על מנת לא להפוך את הקליניקה ואת המפגשים למפגשי מי צודק ולוויכוחים הדדיים. בסיום ניפגש עוד כשני מפגשים כדי לחבר וליצור שפה אחידה של התהליך.


חדש - ייעוץ תומך לכלכלת המשפחה 

כסף, הוא בין הנושאים המורכבים והרגישים המשפיעים על התא המשפחתי על התקשורת הזוגית ומשם על האושר שבזוגיות ועל הבריאות הנפשית.

כאשר המצב הכלכלי במשפחה אינו מזהיר והזוג נמצא בקשיים כלכליים: מינוס בבנק, הלוואות, חובות, משכנתא - הקשר הזוגי ניזוק בצורה משמעותית.

אחת הטעויות המרכזיות של זוגות, היא שכאשר מגיעים לדבר על נושאים כלכליים, הם עושים זאת תוך הטחת ההאשמות הדדיות, זלזול זה בבחירתו של האחר ובסדרי העדיפויות שלו ואוגרים כעסים הדדיים.

כמובן שגישה זו הינה אינטואיטיבית ונובעת מאינסטינקטים אולם גורמת לתוצאה הפוכה לחלוטין, לנזקים קשים , להתבצרות כל אחד מהצדדים בעמדתו, ומשם קצרה הדרך של הזוג להפוך מאוהבים ושותפים לאויבים, הסיכוי לנהל תקציב וכלכלת משפחה בצורה מועילה פוחת בצורה משמעותית.

אז אצלי - תשיגו פתרון משולב

1. הגדרת מטרות וידעים משותפים כגון: לצאת מהמינוס, חופשה זוגית, קניית בית, החלפת רכב, קניית ריהוט, חוגים, לימודים וכו...

2.הבנת משק הבית לעומק: תזרים חודשי, הלוואות, חסכונות, נכסים - מצב נתון קיים ומעבר לתוכנית כלכלית

3. ערכים התייעלות ויצירת שפה משותפת - הבנת מערך הערכים האישיים של שני בני הזוג ויצירת חזון משותף (כן, בדומה להתנהלות של עסק/ארגון) תוך שיפור התקשורת הזוגית 

4. בניית תכנית כלכלית עם היועץ הפיננסי שלנו - תוך מתן מענה ופתרון לרצונות ולמטרות הזוגיות.

5. כל האמור תוך ליווי מלא של היועץ הפיננסי שלנו ויציאה לחיים כלכליים חדשים אפקטיביים.

התמיכה שלי כיועצת זוגית הינה מעטפת חדשנית ואפקטיבית אשר נועדה לסיוע ביצירת שפה זוגית מקדמת, מכבדת ומכילה תוך הבנת הערכים האישיים ויצירת מטרות משותפות אשר נובעות מהאהבה ובמקביל מהווה מודל לילדים שבבית


כי בסוף-  זוגיות היא אהבה ואושר 


לפרטים נוספים - התקשרו וארחיב